Regulamin uczestnictwa

DO POBRANIA

Rodo

Zadaniem projektu jest podniesienie kompetencji cyfrowych seniorów i kształtowanie postaw sprzyjających wykorzystaniu nowych technologii w życiu codziennym
przez 205 osób w wieku 60 lat i więcej. Cel zostanie osiągnięty dzięki zaplanowanej ścieżce edukacyjnej w ramach wsparcia grupowego lub indywidualnego.
Odpowiedzią na zdiagnozowane problemy GD (patrz pkt.: Opis grupy docelowej) będzie Inkubator Rozwoju Cyfrowego, który obejmie wsparciem 205 UP
(seniorów powyżej 60 r.ż). Celem działalności „Inkubatora” będzie zwiększenie aktywności Seniorów. Zajęcia będą prowadzone przez okres 5 m-cy. Wsparcie każdego
UP rozpocznie się od indywidualnego wywiadu, w celu określenia szczegółowych potrzeb i oczekiwań względem wsparcia i ułożenie planu wsparcia. Wywiad
przeprowadzi koordynator projektu. Ponadto na zajęcia trwające 4 godz. dziennie zapewniony zostanie poczęstunek w postaci przerwy kawowej. „Inkubator” będzie
miejscem edukacyjnym w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych ale poza swoją kluczową funkcją tj. edukacyjną, pełnił będzie funkcję integrowania wśród
seniorów opartą o trzy kluczowe wartości:
celowość - dobór treści, form i metod edukacyjnych, do potrzeb i oczekiwań seniorów, a także ich stylu uczenia się i życia;
dostępność - cyfrowa i informacyjno-komunikacyjna, ale także pokoleniowa tj. dla seniorów, którzy charakteryzują się różnymi potrzebami i stylem życia;
atrakcyjność – treści, form i metod ścieżki edukacyjnej.
Na zajęcia zapewnione zostaną niezbędne materiały i pomoce.
Rodzaje ścieżek edukacyjnych:
I. Wsparcie indywidualne:
A. Doradztwo (obligatoryjne)
B. Konsultacje dla 180 UP
II. Wsparcie grupowe:
A) warsztat - publiczne e-usługi,
B) wykład/prezentacja - dostosowane do indywidualnej sytuacji, potrzeb szkoleniowych uczestników i zrealizowanych celów,
C) szkolenie – smartfon od podstaw,
D) warsztat – fotografia smartfonem,
E) spotkania tematyczne,
F) zajęcia praktyczne w terenie.

Opis zadania
Głównym celem projektu jest w okresie 01.07.2024 r do 31.12.2024 r. zwiększenie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi technologiami i korzystania z nowych mediów, a także upowszechnianie i wdrażanie rozwiązań technologicznych sprzyjających włączaniu społecznemu oraz bezpiecznemu funkcjonowaniu przez 205 seniorów – osób powyżej 60 r.ż, zamieszkujących na terenie woj. kujawsko-pomorskiego poprzez realizację wsparcia indywidulanego (doradztwo, konsultację)
oraz wsparcia grupowego ( wykłady/prezentacje, szkolenia, warsztaty, spotkania tematyczne, zajęcia praktyczne w terenie).
Miejsce realizacji zadania: województwo kujawsko-pomorskie.

Rok 2024

Rok 2021

Powrót do strony strony głównej

Formularz rekrutacji 2

Harmonogram

Regulamin uczestnictwa

DO POBRANIA

Rormularz rekrutacji 1

Powrót do strony głównej

Celem projektu jest zwiększenie uczestnictwa osób starszych w zajęciach edukacyjnych z obsługi komputera i internetu oraz bezpiecznego korzystania z tych technologii.

Fundacja „Równik” otrzymała dotację z Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej na realizację zadania pn. „Pora na Seniora”. W ramach projektu została stworzona przestrzeń dla Seniorów w której nauczymy bezpiecznego korzystania z Internetu oraz obsługi e-usług np.: e-zdrowie, e-bankowość, e-kultura, e- nauczanie. W celu integracji będą realizowane wydarzenia kulturalne: wyjście do kina, teatru, muzeum oraz dwa wydarzenia zorganizowane pod życzenie Seniorów.

Zapraszamy do udziału osoby w wieku 60+ z dysfunkcją wzroku, mieszkańców miasta Bydgoszczy.

Program szkolenia obejmuje:

 

I Moduł: Mobilny dostęp do informacji cyfrowej: 70 godz i będzie obejmował następujące tematy:

 

1. Podstawowa obsługa urządzeń mobilnych,

 

- okno na świat czyli zagadnienia związane z pocztą email, komunikacją przy pomocy wideokonferencji, widomości tekstowych oraz mediów społecznościowych,

- obsługa najpopularniejszych mediów społecznościowych,

- poruszanie się po stronach internetowych tj. sprawdzenie pogody, bieżących wydarzeń w kraju i za

granicą.

 

2. Bezpieczne korzystanie z technologii teleinformacyjnej i Internetu:

( podstawowe zasady )

bezpieczeństwa w sieci, zagrożenia w Internecie, niebezpieczne treści, kradzież danych osobowych,

wyłudzenie poufnych danych, kradzież tożsamości, zagrożenia techniczne - wirusy, ).

 

 

 

 

3. e-usługi: ( rejestracja, logowanie, użytkowanie, anulowanie):

- prenumerata gazet i czasopism on-line,

- e-zdrowie rejestracja online,

- e-usługi związane z bankowością,

- e-learning, czyli automatyczne nauczanie na odległość

- e-usługi związane z kulturą, turystyką itp.

II. Moduł wydarzenia kulturalne; w ramach projektu zaplanowano 6 wydarzeń np:

- wyjście do kina, teatru, muzeum

- 2 zorganizowane pod życzenie UP

lub organizacja całego modułu przez animatora czasu wolnego.

Indywidualnym wsparciem psychologicznym zostaną objęci uczestnicy, którzy wyrażą chęć uczestnictwa - przewiduje się dla 20 osób.

 

W celu wzmocnienia integracji społecznej uczestników projektu zapewniony będzie catering oraz przerwa kawowa. Podczas obiadu uczestnicy będą mogli wymienić się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami, swobodnie porozmawiać. Jest to bardzo cenny moment na nawiązanie kontaktów i bliższych znajomości.